web analytics







Focus News to be discontinued on Tata Sky and Videocon d2h from 30 Sep

“FOCUS NEWS” shall be discontinued on TATASKY & VIDEOCON D2H from midnight of September 30 2015.

Source-Indianexpress news paper(05/09/15) page no.11

http://epaper.indianexpress.com/581033/Indian-Express/05-September-2015#page/11/1




1 Comment

Add a Comment
  1. MUMBAI: Focus News, the flagship
    Hindi news channel from Positiv
    Television, will be discontinued on
    direct-to-home (DTH) platforms Tata
    Sky and Videocon d2h from midnight
    of 30 September, the company has said
    in a public notice.
    The reason for discontinuing the
    channel on these two platforms has
    not been revealed.
    Positiv Television has been pruning its
    news network that now comprises four
    channels Focus News, Focus Odisha,
    Focus Bangla and Focus Haryana.
    Recently, it had quietly put curtains
    down on two channels, namely Focus
    NE, a news channel, and Focus Hi-Fi,
    an entertainment channel. Both the
    channels were targeted at the North
    East region.
    The channels were shut as the
    Ministry of Home Affairs (MHA) had
    denied security clearance to Positiv
    TV when it applied for renewal of
    licences for the two channels,
    according to a report in The New
    Indian Express.
    The security clearance was denied due
    to serious charges against Matang
    Sinh, the promoter of the company.
    Apart from TV channels, the MHA had
    denied security clearance to two FM
    channels owned by Postiv Radio.
    While Congress leader and Jindal Steel
    & Power Ltd (JSPL) chairman Naveen
    Jindal is not directly involved in the
    company, his name was dragged in
    when Sinh’s now estranged wife
    Manoranjana Sinh, who is also a
    shareholder and co-founder of the
    company, filed a complaint in the
    Company Law Board (CLB) in 2013.
    In her complaint, she had alleged that
    Jindal had made a backdoor entry into
    the company by extending a loan of Rs
    150 crore (Rs 1.5 billion) to Positiv
    TV through an associate company
    Worship Impex.
    Following the complaint, the CLB had
    directed the Centre to probe the
    affairs of Worship Impex, which has
    two senior JSPL officials as directors.
    Matang Sinh had reportedly mortgaged
    Positiv TV’s assets and television
    licences to Worship Impex. Jindal has,
    however, distanced himself from the
    TV network.
    http://www.televisionpost.com/television/focus-news-to-be-discontinued-on-tata-sky-and-videocon-d2h-from-30-sep/

Leave a Reply

Your email address will not be published.



a © 2017 Frontier Theme