JavaScript must be enabled in order for you to see the posts in this forum. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see the posts, images and links please enable JavaScript by changing your browser options, then try again.
Focus News to be discontinued on Tata Sky and Videocon d2h from 30 Sep
  • Welcome to DTHHelp Forum for Indian DTH services.
Hello There, Guest! Login RegisterLogin with Facebook

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DH Exclusive :  Focus News to be discontinued on Tata Sky and Videocon d2h from 30 Sep
"FOCUS NEWS" shall be discontinued on TATASKY & VIDEOCON D2H from midnight of September 30 2015.

Source-Indianexpress news paper(05/09/15) page no.11
Add Thank You Reply
[-] The following 1 user says Thank You to anil g for this post:

MUMBAI: Focus News, the flagship
Hindi news channel from Positiv
Television, will be discontinued on
direct-to-home (DTH) platforms Tata
Sky and Videocon d2h from midnight
of 30 September, the company has said
in a public notice.
The reason for discontinuing the
channel on these two platforms has
not been revealed.
Positiv Television has been pruning its
news network that now comprises four
channels Focus News, Focus Odisha,
Focus Bangla and Focus Haryana.
Recently, it had quietly put curtains
down on two channels, namely Focus
NE, a news channel, and Focus Hi-Fi,
an entertainment channel. Both the
channels were targeted at the North
East region.
The channels were shut as the
Ministry of Home Affairs (MHA) had
denied security clearance to Positiv
TV when it applied for renewal of
licences for the two channels,
according to a report in The New
Indian Express.
The security clearance was denied due
to serious charges against Matang
Sinh, the promoter of the company.
Apart from TV channels, the MHA had
denied security clearance to two FM
channels owned by Postiv Radio.
While Congress leader and Jindal Steel
& Power Ltd (JSPL) chairman Naveen
Jindal is not directly involved in the
company, his name was dragged in
when Sinh’s now estranged wife
Manoranjana Sinh, who is also a
shareholder and co-founder of the
company, filed a complaint in the
Company Law Board (CLB) in 2013.
In her complaint, she had alleged that
Jindal had made a backdoor entry into
the company by extending a loan of Rs
150 crore (Rs 1.5 billion) to Positiv
TV through an associate company
Worship Impex.
Following the complaint, the CLB had
directed the Centre to probe the
affairs of Worship Impex, which has
two senior JSPL officials as directors.
Matang Sinh had reportedly mortgaged
Positiv TV’s assets and television
licences to Worship Impex. Jindal has,
however, distanced himself from the
TV network.
Add Thank You Reply


Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s) Protection Status